autoreclame fotoEen bedrijfsauto die veel op drukke wegen rijdt, wordt per maand door honderdduizenden personen gezien. Autoreclame is daarom nog altijd de meest effectieve vorm van reclame. Dit kan wel oplopen tot bijna 2 miljoen impressies per jaar! In relatie tot de kosten is reclame op een auto dan ook zeer efficiënt en doeltreffend.

Groot bereik

Met een relatief lage investering heeft men in verhouding een ontzettend groot bereik. En, ook niet onbelangrijk, met autoreclame bereikt men de doelgroep in de regio waarin men zelf actief is. Verkeersdeelnemers kunnen niet om de boodschap heen; wegzappen of wegklikken, is er niet bij. En wat te denken van files? Vervelend voor wie erin verzeild raakt, maar de reclameboodschap op de achterzijde van de auto of vrachtwagen komt ongetwijfeld binnen bij de personen die er achter rijden. Een goede autoreclame beklijft langer dan een advertentie in welk medium dan ook.

Hoge attentiewaarde

Communiceren middels reclame op de auto kan in verschillende vormen, variërend van een simpele belettering tot zeer uitgebreide full-colour uitingen met een hoge attentiewaarde. Van oudsher werden de flanken van bedrijfsauto’s onder handen genomen door de letterschilder. Deze vintage autoreclame wordt nog steeds door enkele specialisten aangeboden, tegenwoordig signpainters genoemd, maar het gros van de belettering wordt nu uitgevoerd door signbedrijven die teksten en logo’s met behulp van zelfklevende folie in de meest fraaie ontwerpen op carrosserieën aanbrengen.

Fullcolour beeld

De laatste jaren is, al dan niet in combinatie met gesneden letters, het gebruik van fullcolour afbeeldingen sterk toegenomen. Levensgrote geprinte visuals kunnen de communicatieboodschap versterken en de impact is enorm. Zelfs zijramen en achterruiten kunnen worden beplakt met speciale raamfolies (one way vision, zicht naar buiten blijft dan mogelijk), waardoor het ontwerp volledig kan worden geïntegreerd met het voertuig. Dit stelt wel eisen aan het design en het vakmanschap van de monteurs die de zelfklevende folie aanbrengen.

Carwrapping

In principe is alles mogelijk: bestickering met letters en logo’s, striping, fullcolour afbeeldingen, kleurcombinaties en -overgangen. Ook het volledig inpakken van de auto, bestelbus of vrachtwagen – het zogenoemde carwrapping – met zelfklevende folie is mogelijk. Bijvoorbeeld om aan te sluiten bij de kleuren van uw huisstijl. Goedkoper en duurzamer dan het opnieuw laten spuiten van de auto in een specifieke kleur en de lak wordt ook nog eens beschermd. De restwaarde van het voertuig wordt er alleen maar positief door beïnvloed, doordat bij verkoop of einde leasecontract de tijdelijke huid gewoon van de auto wordt verwijderd en de originele (goed geconserveerde niet van nieuw te onderscheiden) lak de auto in een bijna nieuwstaat brengt.

Ramen tinten

Het tinten van de autoruiten voor meer privacy, warmtewering of een luxe uitstraling behoort ook tot de mogelijkheden. En het beschermen tegen UV straling kan ook een belangrijke reden zijn. Ook voor deze toepassingen heeft het signbedrijf een breed scala aan folies en is het de vakkennis en vaardigheid die er voor zorgt dat de folie ‘als fabrieksnieuw & duurzaam’ wordt aangebracht.

Tijdelijk of permanent

Autobelettering of een full carwrap (al dan niet met een reclameboodschap) vraagt een eenmalige investering die vervolgens jaren meegaat. Maar (deel)reclame op een auto of vrachtwagen kan ook uitstekend actiematig worden toegepast. Het Erkend Signbedrijf weet precies welke folie het beste voor dit soort kortstondige promotionele acties kan worden ingezet.

Moet het nog tijdelijker van aard dan is het gebruik van magneetstickers ook een optie. Snel en simpel aan te brengen en binnen een handomdraai te verwijderen. Hiermee kan eenvoudig worden ingespeeld op actuele acties en de gebruiker bepaalt zelf wanneer met de autoreclame wordt rondgereden.